Skip to main content

Ramadhan Dengan Set Puasa Shaklee

Setiap tahun umat Islam akan menjalani ibadat puasa selama satu bulan di bulan Ramadhan. Bulan Ramadhan merupakan bulan yang sangat mulia dan di tunggu-tunggu oleh umat Islam seluruh dunia. Ada yang mengambil kesempatan berpuasa di tanah suci Mekah. Di mana juga kita berada yang penting jaga niat dan syarat-syarat sah berpuasa. Sebelum kita memulakan berpuasa pastikan kita sudah mengantikan puasa yang tertinggal pada tahun lepas, Puasa merupakan Rukun Islam ke 3 yang wajib semua orang Islam mengerjakannya. 





Dengan berpuasa kita sedang merintis jalan takwa untuk ke syurga. Firman Allah:
    


Bulan Ramadhan merupakan bulan di mana Allah membuka  pintu-pintu syurga dan menutup pintu-pintu Neraka . Firman Allah,


       "Dan orang-orang yang beriman serta beramal soleh, kami akan masukkan mereka ke dalam syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya selama-lamanya, Mereka beroleh dalam syurga itu pasangan-pasangan, isteri-isteri yang suci bersih. Kami mesukkan mereka ke tempat yang teduh yang sentiasa di naungi
      
                                                                                                    An Nisa :57

Al Quran kitab yang diturunkan di  bulan Ramadhan kepada Nabi Muhammad SAW menjadi petunjuk bagi sekelian manusia merupakan panduan untuk seluruh manusia . Siapa yang membaca ,mengamalkan isi Al Quran dia yang di muliakan oleh Allah.



Umat Islam sangat beruntung sebab semua ibadah yang di jalankan pada bulan Ramadhan di gandakan sehingga 700 kali ganda. Oleh sebab semua amalan baik ini perlu kepada badan yang sihat dn cergas di sinilah peranan pemakanan yang sihat amat di perlukan.Berita baik untuk semua orang yang mengerjakan Puasa, dengan nutrien yang lengkap dapat mengekalkan kesihatan yang baik. 

Shaklee ada menyediakan Set Puasa  Shaklee khas kepada semua orang . Set ini terdiri daripada Energizing Soy Protein (ESP), Cinch Shake ( chocolate), Performance Drink Lemon dan tambahan VIVIX.


Set Puasa 1-2-3 Shaklee



Produk wajib ada pada bulan Ramadhan:
1. Energizing  Soy Protein (ESP)
    - Sesuai untuk semua orang termasuk yang sensitif kepada laktosa.
    - Lengkap dengan 9 asid Amino penting untuk menghasilakn protin.
    - Peranan ESP adalah mengekalkan tenaga yang optimum sepanjang hari. 
    - ESP juga mempunyai Indeks Glisemik yang rendah oleh itu ia sangat                        membantu meningkatkan rasa kenyang lebih lama.


ESP



2, CINCH SHAKE CHOCOLATE
    - Cinch Shake ada 3 perisa iaitu Vanilla, Chocolate dn Cafe Latte, Semua                   perasa ini bantu menyenyangkan dan mengurangkan nafsu makan semasa             berpuasa.
     - Kaya dengan Protin dan Kalsium. 
     - Cinch membantu ibu untuk mengurangkan berat badan yang ideal sebab                 mengandungi Leucine. Fungsi Leucine mengekalkan otot-otot untuk mencapai
       berat badan yang ideal.
     - Kaya dengan serat agar pergerakan usus lebih lancar,
Cinch Chocolate



3, PERFORMANCE DRINK LEMON
    - 60% daripada badan terdiri daripada air. oleh itu kita kena pastikan badan                sewaktu puasa terhidrasi,
    - menyokong penghidratan yang optimum.
    - memberi tenaga yang berterusan.
    - Performance ada 2  perisa Lemon dan Orange tapi fungsi adalah sama .
    - Minuman ini kekal terhidrat Dengan adanya OPTI-LYTE iaitu campuran                    elektrolik proprietari di tambah campuran unik karbohidrat.
Performance Drink Lemon



Untuk mendapatkan Konsultasi percuma tentang Shaklee boleh klik di sini

Jika inginkan dapatkan maklumat tambahan tentang Set Puasa Shaklee boleh baca di sini.


Produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Ini adalah produk supliment
















Comments

  1. Selamat menyambut Ramadan master

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat Mengerjakan Puasa.Dan Selamat menyambut hari raya.

      Delete
  2. Terima kasih master sharing ilmu yang bermanfaat

    ReplyDelete
  3. Sama2 ❤️❤️❤️ . semoga membantu.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sustained Realease Vita C Plus

 https://www.shaklee.com.my/products/promotion/00P523?sid=397280

OsteMatrix produk wajib wanita

Bulan ini shaklee menawarkan promosi beli 6 ostematrix  free 1. Memang mudah utk kongsi produk ini sbb semua wanita wajib mengambil kalsium utk  tulang dan gigi agar sentiasa sihat. Osteoporosis masih merupakan isu kesihatan utama masa kini meskipun pengambilan produk tenusu dn kalsium meningkat berbanding masa lampau. Di anggarkan 1 daripada 3 kaum wanita dn 1 daripada 12 kaum lelaki yg berumur 50 thn menghadapinya. ( tahun ini genap 50 thn umur saya.. ostematrix wajib bagi saya) Apa kah keistimewaan ostematrix shaklee? Ostematrix bukanlah semata-mata kalsium . ia mengandungi matrix pemakanan dengan gabungan khasiat " batu bata dn mortar" yg lengkap utk membina matrix tulang yg sihat dan kuat. Kalsium ------  sumber yg semulajadi yg paling pekat dn mudah diserap Magnesium --    mengabungkan kalsium ke dalam tulang dan menguatkan tulang Vitamin D -----  merangsang penyerapan kalsium Boron---------  dalam kuantiti yang diluluskan secara klinikal dpt membantu metabol

SHAKLEE PINDAH KE TEMPAT BARU

Alamat baru shaklee  Semua d jemput untuk datang ke pejabat shaklee.  Keahlian seumur hidup rm 65.  Jika berminat untuk menjadi ahli boleh menggunakan id 397280 .  Kami akan membimbing anda sehingga berjaya.  No untuk d hubungi 019-9304728 ( Master Hjh Rozyta Ismail)