Skip to main content

Multivitamin Shaklee Berwajah Baru

 Vita Lea Shaklee adalah  multi vitamin dan mineral yang pertama di cipta di dunia pada tahun 1915. Asalnya di kenali sebagai "Vitalize Mineral" dan disingkatkan sebutan kepada  Vita- MIN dan perkataan vitamin yang disebut-sebut  sekarang asalnya dari Shaklee. Kak Ita  bangga jadi ahli Shaklee.

Memandangkan produk ini telah berada di pasaran selama lebih 100 tahun, dan formulasinya telah melalui beberapa kemas kini dan penambahbaikan dari semasa ke semasa, Vita lea ialah suplemen asas dalam barisan produk Shaklee dan ia adalah satu produk terlaris dan paling disukai oleh pengguna.


Vitamin pertama di dunia




Kak Ita pernah  ambil  Vita Lea pada tahun 1998  Masa tu kak Ita mengandung anak ke 6 . Doktor beritahu kak ita kurang darah atau anemia sebab itu selalu rasa pusing kepala . Banyak juga ubat Kak Ita telah cuba tetapi tidak berkesan. Alhamdulillah kawan kak telah nencadangkan mengambil Vita Lea Shaklee. Baru makan 1 hari terus nampak kesan, Tekanan Darah dah balik normal.Alhamdulillah dengan izin Allah. ini lah  rupa botol lama Vita Lea.

Vita Lea


Bermula  bulan  Jun 2023 ini, Multivitamin Shaklee berwajah baru dari nama VITA LEA akan bertukar nama ke nama VITA-LIZE. 
Vita-Lize ialah suplemen vitamin dan multimineral spektrum luas yang sesuai untuk orang dewasa dari semua peringkat umur dan gaya hidup. 

Ia boleh memberi menafaat terutamanya individu yang mengalami kesukaran mendapatkan semua nutrien yang diperlukan daripada diet mereka atau yang telah meningkatkan keperluan nutrien disebabkan oleh pelbagai faktor seperti umur,tekanan,pesakit,kehamilan atau prestasi sukan.

VITA LIZE


Lebih-lebih lagi, sekatan pemakanan atau alahan makanan tertentu boleh menyukarkan untuk mendapatkan semua nutrien penting yang diperlukan melalui diet sahaja oleh itu suplemen VITA LIZE boleh membantu dalam situasi sedemikian. VITA  LIZE juga sesuai untuk vegatarian dan vegan.

Jadual di bawah menunjukkan perbezaan antara Vita Lea dan Vila Lize. Kandungan vitamin dan mineral untuk Vita lea ada 28 nutrisi sedangkan kandungan vitamin dan mineral untuk Vita LIze ada 25 nutrisi.  Nutrisi yang di tambah adalah VITAMIN K1 dan VITAMIN D di naikkan dari 200 ke 350 per tablet. 


Di sini kita dapat lihat perbandingan antara prorduk multivitamin yang ada di pasaran. Shaklee mematuhi syarat-syarat yang di perlukan dalam pemilihan suplemen yang di perlukan oleh badan. 
         



10 Menafaat Vita Lize

1. Menyokong kesihatan organ contoh jantung.
2. Menambahkan selera makan, Bila badan kita cukup vitamin dan mineral badan akan sihat. Oleh itu kita akan berselera untuk makan. Bukan menjadikan kita gemuk.
3. Menggalakkan penghasilan sel darah merah sebab mengandungi zat besi.
4. Sesuai kepada sesiapa yang kurang makan sayur dan buah-buahan,
5, Sesuai untuk siapa yang ingin menambahkan berat badan yang ideal.
6. Sumber iron penting untuk ibu yang mengandung dan menyusukan anak'
7. Berfungsi sebagai "immune booster" badan tidak mudah dapat penyakit.
8. Beri tenaga kepada tubuh terutama ketika berpuasa
9. Melambatkan proses penuaan.
10 Pelengkap nutrisi vitamin dan mineral


Menafaat Vita Lize


Siapa yang perlu mengambil VITA LIZE

1. Orang yang memiliki diet yang tidak seimbang atau tidak cukup nutrisi.
2, Orang dewasa yang stress
3, Orang yang sedang menjalani diet rendah kalori seperti program diet untuk mengurangkan berat badan.
4. Orang yang berusia lanjut atau tua. kerana keperluan nutrisi berubah bila badan meningkat usia.
5. Orang yang sedang hamil atau menyusu, kerana mereka memerlukan tambahan nutrisi .


Semoga Membantu



 Untuk mendapatkan konsultasi percuma boleh klik 0199304728


Produk ini bukan bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit






Comments

Popular posts from this blog

Sustained Realease Vita C Plus

 https://www.shaklee.com.my/products/promotion/00P523?sid=397280

OsteMatrix produk wajib wanita

Bulan ini shaklee menawarkan promosi beli 6 ostematrix  free 1. Memang mudah utk kongsi produk ini sbb semua wanita wajib mengambil kalsium utk  tulang dan gigi agar sentiasa sihat. Osteoporosis masih merupakan isu kesihatan utama masa kini meskipun pengambilan produk tenusu dn kalsium meningkat berbanding masa lampau. Di anggarkan 1 daripada 3 kaum wanita dn 1 daripada 12 kaum lelaki yg berumur 50 thn menghadapinya. ( tahun ini genap 50 thn umur saya.. ostematrix wajib bagi saya) Apa kah keistimewaan ostematrix shaklee? Ostematrix bukanlah semata-mata kalsium . ia mengandungi matrix pemakanan dengan gabungan khasiat " batu bata dn mortar" yg lengkap utk membina matrix tulang yg sihat dan kuat. Kalsium ------  sumber yg semulajadi yg paling pekat dn mudah diserap Magnesium --    mengabungkan kalsium ke dalam tulang dan menguatkan tulang Vitamin D -----  merangsang penyerapan kalsium Boron---------  dalam kuantiti yang diluluskan secara klinikal dpt membantu metabol

SHAKLEE PINDAH KE TEMPAT BARU

Alamat baru shaklee  Semua d jemput untuk datang ke pejabat shaklee.  Keahlian seumur hidup rm 65.  Jika berminat untuk menjadi ahli boleh menggunakan id 397280 .  Kami akan membimbing anda sehingga berjaya.  No untuk d hubungi 019-9304728 ( Master Hjh Rozyta Ismail)