Skip to main content

Petua Hilangkan Jeragat

Bila usia meningkat wanita paling mudah mendapat jeragat. Sebab utama tidak  tahu menjaga kulit muka dengan betul. Kak Ita juga menghadapi masalah yang sama. 

Apa itu jeragat dan bagaimana ia terjadi?

Jeragat adalah bintik-bintik gelap yang terjadi akibat peningkatan pengeluaran melanin di dalam kulit.

Walaupun jeragat adalah sebahagian semulajadi daripada penuaan kulit , terdapat beberapa petua hilangkan jeragat .Walaupun tidak mungkin menghilangkan jeragat sepenuhnya, tindakan berikut dapat membantu memudarkan penampilannya.

1. Perlindungan daripada matahari.

Penggunaan perlindungan matahari adalah kunci utama dalam mengurangkan penampilan jeragat. Gunakan perlindungan matahari dengan SPF 50 dan di gunakan secara konsisten setiap kali berada di luar rumah dan juga semasa di dalam rumah., terutama pada waktu yang terdedah kepada sinar matahari.

Cara untuk gunakan Youth SPF 50:

Picit pada jari, calitkan ke seluruh muka dan ratakan dengan lembut supaya ia masuk ke dalam kulit. Sapukan lebih sedikit pelembab ini 15 minit sebelum terdedah kepada matahari dan sapukan semula sekurang-kurangnya setiap dua jam

Youth SPF 50


2. Diet Sihat

 Makan lah makanan yang kaya dengan antioksidan seperti buah-buahan dan sayur sayuran. Antioksidan dapat membantu melindungi kulit daripada kerosakan akibat radikal bebas, Selain itu pastikan kita mendapatkan nutrien yang mencukupi dan minum air yang mencukupi untuk menjaga kelembapan kulit.

Kita boleh juga mengambil vitamin yang kaya dengan antioksidan seperti Vita C, Vita E dan Carotomix. Antioksidan yang paling di sukai ramai di Shaklee adalah VIVIX dan RES V kerana polifenol sangat tinggi antioksidannya.



Polifenol yang terdapat dalam Vivix dan Res V dapat membantu memperlahankan penguraian kolagen dan elastik untuk mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit agar kulit kelihatan lebih muda. 

3. Penjagaan kulit

  Pastikan kulit kita sentiasa terhidrat dengan menggunakan pelembab yang sesuai untuk kulit wajah. Kulit yang lembab dapat membantu mumudarkan penampilan jeragat. Pastikan muka di cuci 2x sehari. 

Dengan Set Permulaan YOUTH, hanya 3 langkah mudah untuk siang dan malam:

PAGI: Selepas pembersihan, sapukan penyegar, Day Moiturizer dengan SPF.

MALAM: Selepas pembersihan, sapukan penyegar, krim malam.

. Cubalah Set Permulaan YOUTH Shaklee. Untuk order klik sini  0199304728

Starter  Set Youth

Testimoni Youth

Boleh di simpulkan Penampilan jeragat di pengaruhi oleh pelbagai faktor termasuk penuan kulit, pendedahan kepada sinaran matahari, genetik dan penjagaan rutin kulit. Hanya memerlukan penjagaan yang betul dapat membantu menghilangkan masalah jeragat. 


Sekian Terima kasih.


Salam Sayang
Hj Rozyta Ismail
Master Coordinator Shaklee



                              


Comments

Popular posts from this blog

Sustained Realease Vita C Plus

 https://www.shaklee.com.my/products/promotion/00P523?sid=397280

OsteMatrix produk wajib wanita

Bulan ini shaklee menawarkan promosi beli 6 ostematrix  free 1. Memang mudah utk kongsi produk ini sbb semua wanita wajib mengambil kalsium utk  tulang dan gigi agar sentiasa sihat. Osteoporosis masih merupakan isu kesihatan utama masa kini meskipun pengambilan produk tenusu dn kalsium meningkat berbanding masa lampau. Di anggarkan 1 daripada 3 kaum wanita dn 1 daripada 12 kaum lelaki yg berumur 50 thn menghadapinya. ( tahun ini genap 50 thn umur saya.. ostematrix wajib bagi saya) Apa kah keistimewaan ostematrix shaklee? Ostematrix bukanlah semata-mata kalsium . ia mengandungi matrix pemakanan dengan gabungan khasiat " batu bata dn mortar" yg lengkap utk membina matrix tulang yg sihat dan kuat. Kalsium ------  sumber yg semulajadi yg paling pekat dn mudah diserap Magnesium --    mengabungkan kalsium ke dalam tulang dan menguatkan tulang Vitamin D -----  merangsang penyerapan kalsium Boron---------  dalam kuantiti yang diluluskan secara klinikal dpt membantu metabol

SHAKLEE PINDAH KE TEMPAT BARU

Alamat baru shaklee  Semua d jemput untuk datang ke pejabat shaklee.  Keahlian seumur hidup rm 65.  Jika berminat untuk menjadi ahli boleh menggunakan id 397280 .  Kami akan membimbing anda sehingga berjaya.  No untuk d hubungi 019-9304728 ( Master Hjh Rozyta Ismail)