Skip to main content

Kerja Dari Rumah

Kak Ita merupakan seorang guru yang telah berpencen sejak 2005. Dulu  Kak Ita memang sebok berkerja, keluar pagi hantar anak ke sekolah kemudian pergi mengajar, balik kerja ambil anak dari sekolah kemudian masak , sambung lagi  buat kerja rumah. Petang sudah penat. Malam bersiap untuk esok hari begitu lah rutin setiap hari. Kalau ibu yang bekerja memang sentiasa sebok untuk membesarkan anak-anak.

Terfikir juga alangkah seronok kalau kak Ita dapat jaga anak-anak di depan mata tak perlu keluar rumah. Dapat masak untuk keluarga, jaga makan minum anak-anak.Happy je tidak stress. 

Pada tahun 1999 , kak mula join bisnes Shaklee. Awalnya memang sebok sebab kena fokus kerja dan bisnes . Bila fikir tentang anak-anak,kak  kena buat pilihan . Kak memilih untuk fokus bisnes dan banyak masa kak kerja dari rumah.




Kerja dari rumah ni ada faedahnya.

1. Fleksibel masa

    Kak ita dapat mengaturkan jadual kerja sendiri. Ada banyak masa di rumah.Tidak terikat pada masa kerja seperti masa mengajar dulu. Tapi kena ada jadual agar tidak membuang masa.




2. Penjimatan waktu dan wang.

   Tanpa pergi ke tempat kerja setiap hari dapat mengurus masa dan menjimatan duit minyak kereta. JIka tidak setiap 2 hari kena isi minyak kereta. 

3. Suasana sekeliling yang menyenangkan.

   Dengan bekerja dari rumah kita tidak di ganggu oleh suara-suara atau gangguan dari rakan sekerja atau bos. Semua arahan kita buat sendiri.




4, Pilih pekerjaan yang lebih luas

  Dengan bekerja dari rumah kita dapat memilih berbagai jenis pekerjaan dalam 1 masa. Kita boleh memilih apa saja pekerjaan yang sesuai dengan minat dan kemampuan kita.

5. Keseimbangan kehidupan kerja dan peribadi.

   Kerja dari rumah dapat mengimbangkan antara kehidupan peribadi  dengan kerja.Dapat menghabiskan banyak masa dengan keluarga atau mengejar hobi dan minat peribadi.




6. Mengurangi stress

   Bekerja dari rumah dapat mengurangi stres kerana tidak perlu menghadapi tekanan  sosial dan hubungan kerja di pejabat. Kita dapat bekerja lebih santai dan tanpa gangguan.

Kerja dari rumah juga ada kekurangannya seperti kesulitan dalam mendisplinkan kerja, kurangnya interaksi sosial dan kurangnya hubungan antara pekerja dan kehidupan peribadi .Jika kita pandai membahagikan masa dan berdisplin masalah ini boleh di atasi.


Untuk penerangan lanjut boleh klik ke 0199304728


Terima kasih

Daripada,

Kak Ita







Comments

Popular posts from this blog

Sustained Realease Vita C Plus

 https://www.shaklee.com.my/products/promotion/00P523?sid=397280

OsteMatrix produk wajib wanita

Bulan ini shaklee menawarkan promosi beli 6 ostematrix  free 1. Memang mudah utk kongsi produk ini sbb semua wanita wajib mengambil kalsium utk  tulang dan gigi agar sentiasa sihat. Osteoporosis masih merupakan isu kesihatan utama masa kini meskipun pengambilan produk tenusu dn kalsium meningkat berbanding masa lampau. Di anggarkan 1 daripada 3 kaum wanita dn 1 daripada 12 kaum lelaki yg berumur 50 thn menghadapinya. ( tahun ini genap 50 thn umur saya.. ostematrix wajib bagi saya) Apa kah keistimewaan ostematrix shaklee? Ostematrix bukanlah semata-mata kalsium . ia mengandungi matrix pemakanan dengan gabungan khasiat " batu bata dn mortar" yg lengkap utk membina matrix tulang yg sihat dan kuat. Kalsium ------  sumber yg semulajadi yg paling pekat dn mudah diserap Magnesium --    mengabungkan kalsium ke dalam tulang dan menguatkan tulang Vitamin D -----  merangsang penyerapan kalsium Boron---------  dalam kuantiti yang diluluskan secara klinikal dpt membantu metabol

SHAKLEE PINDAH KE TEMPAT BARU

Alamat baru shaklee  Semua d jemput untuk datang ke pejabat shaklee.  Keahlian seumur hidup rm 65.  Jika berminat untuk menjadi ahli boleh menggunakan id 397280 .  Kami akan membimbing anda sehingga berjaya.  No untuk d hubungi 019-9304728 ( Master Hjh Rozyta Ismail)