Skip to main content

Coq Trol Plus Meningkatkan Tenaga

Jantung mengepam hampir 2000 gelen darah keseluruhan bahagian badan setiap hari. Jantung berdenyut 1000,000 kali setiap hari. Sebagai otot yang bekerja keras di dalam tubuh badan dan pusat utama sistem peredaran darah, jantung memerlukan jumlah tenaga yang besar untuk berfungsi dengan cekap.
Tenaga tersebut diperolehi dengan bantuan nutrien yang di panggil koenzim Q10  atau CoQ10 yang juga berperanan membantu kesihatan saluran darah.

Jantung

Coenzyme Q10 adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Ia berada di dalam mitokondria, stesen janakuasa sel. Ia menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. Ia juga adalah antioksida yang kuat, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas. Walaubagaimanapun, tahap Coenzyme Q10 akan menurun apabila usia kita meningkat dan penggunaan statin untuk menurunkan kolesterol menyebabkan tahap Coenzyme Q10 semakin rendah di dalam tubuh.


Sel dan Mitokondria



6 Sebab kenapa kita perlu ambil CoQ10

Rasai kehebatannya dengan “palam pencucuh badan anda”!

1.Generator Tenaga Utama

Berada di dalam mitokondria – kilang tenaga anda, CoQ10 memulakan proses penghasilan tenaga, menjadi bahan api kepada mitokondria dan menghasilkan 95% tenaga badan anda.

2.DUO Tenaga dengan Polifenol

Inginkan tenaga yang berpanjangan? Ambil kombinasi CoQ10 dan polifenol. Polifenol menghasilkan lebih banyak mitokondria manakala CoQ10 menjadi bahan api untuk mitokondria untuk menghasilkan lebih banyak tenaga!

3.Sumber Antioksida yang Berkuasa

Merupakan antioksida yang kuat, CoQ10 bermanfaat untuk kesihatan, kulit yang lebih muda, mengelakkan kerosakan radikal bebas yang disebabkan oleh sinaran UV dengan berkesan.

4.Nutrisi Penting untuk Jantung

Secara semulajadi, CoQ10 banyak berada di jantung yang mengepam darah 24/7. Sayangi Jantung Anda. Ambil CoQ10!

5.Kekal Remaja

Pada usia 20-an, CoQ10 berada pada paras yang tinggi di dalam badan dan ia juga mula berkurangan pada usia 20-an! Dan kits akan mula mudah rasa letih, lemah badan dan mengalami tekanan emosi. Tingkatkan tahap CoQ10 anda dengan suplemen CoQ10.

6.Adakah Anda mengambil Statin? Anda Perlukan CoQ10!
Statin menurunkan tahap kolesterol, ia merupakan perkara yang baik.
Adakah anda tahu ia juga menurunkan tahap CoQ10? Berdasarkan kajian, ia berkurangan sebanyak 40%. Periksa tahap kolesterol anda dan kekalkan tahap CoQ10, dengan suplemen CoQ10 dalam diet harian anda.
Keistimewaan 
Shaklee CoQ-Trol Plus membekalkan sebatian semula jadi dan proprietari dengan 100mg Coenzyme Q10 bersama resveratrol dan tokoferol.
Formulasi berpaten untuk penyerapan CoQ10.

Perbezaan CoQ-Trol Plus Shaklee
💚Mengandungi campuran proprietari CoQ10 dan resveratrol yang membantu penjanaan jantung
💚Semulajadi
💚Bagi jantung- satu sistem penghantaran dengan menggunakan minyak zaitun

Siapa yang perlu mengambil CoQ Trol Plus?
1. Dewasa sihat yang berumur 18 tahun keatas yang prihatin tentang fungsi jantung dan kesihatan arteri mereka


 

CoQ10 adalah nutrien yang larut lemak, yang dihasilkan oleh tubuh dan wujud di dalam semua sel. Organ-organ  yang bekerja keras dan memerlukan tenaga selular yang tinggi seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas.
2. Dewasa lelaki dan wanita yang mengambil perubatan yang mungkin mengurangkan tahap CoQ10 di dalam darah.
3. Wanita hamil atau mereka yang mengambil ubatan untuk mencairkan darah perlu mendapatkan nasihat doktor mereka.

Semoga perkongsian ini membantu .

Berminat untuk mendapat CoQ Trol Shaklee boleh klik sini.

Salam sayang dari Kak Ita
   ðŸ’‹
Produk ini bukan bertujuan untuk membuat diagnosis,merawat,menyembuh dan mencegah sebarang penyakit




 





Comments

Popular posts from this blog

Sustained Realease Vita C Plus

 https://www.shaklee.com.my/products/promotion/00P523?sid=397280

OsteMatrix produk wajib wanita

Bulan ini shaklee menawarkan promosi beli 6 ostematrix  free 1. Memang mudah utk kongsi produk ini sbb semua wanita wajib mengambil kalsium utk  tulang dan gigi agar sentiasa sihat. Osteoporosis masih merupakan isu kesihatan utama masa kini meskipun pengambilan produk tenusu dn kalsium meningkat berbanding masa lampau. Di anggarkan 1 daripada 3 kaum wanita dn 1 daripada 12 kaum lelaki yg berumur 50 thn menghadapinya. ( tahun ini genap 50 thn umur saya.. ostematrix wajib bagi saya) Apa kah keistimewaan ostematrix shaklee? Ostematrix bukanlah semata-mata kalsium . ia mengandungi matrix pemakanan dengan gabungan khasiat " batu bata dn mortar" yg lengkap utk membina matrix tulang yg sihat dan kuat. Kalsium ------  sumber yg semulajadi yg paling pekat dn mudah diserap Magnesium --    mengabungkan kalsium ke dalam tulang dan menguatkan tulang Vitamin D -----  merangsang penyerapan kalsium Boron---------  dalam kuantiti yang diluluskan secara klinikal dpt membantu metabol

SHAKLEE PINDAH KE TEMPAT BARU

Alamat baru shaklee  Semua d jemput untuk datang ke pejabat shaklee.  Keahlian seumur hidup rm 65.  Jika berminat untuk menjadi ahli boleh menggunakan id 397280 .  Kami akan membimbing anda sehingga berjaya.  No untuk d hubungi 019-9304728 ( Master Hjh Rozyta Ismail)