Skip to main content

8 Keperluan Wanita Mengandung

Tahukah anda, wanita yang mengandung memerlukan perhatian khusus untuk menjaga kesihatan mereka dan perkembangan bayi yang sedang di kandung.

Diet seorang ibu sangat penting, terutamanya makanan untuk ibu hamil.
Anda sebenarnya memerlukan kalori tambahan lebih daripada keperluan harian anda sebelum anda hamil. Ini boleh didapati daripada diet atau makanan untuk ibu mengandung, lebih-lebih lagi jika anda sedang berada dalam trimester kedua dan ketiga
Berikut adalah 8 keperluan wanita mengandung  yang perlu di perhatikan oleh wanita  mengandung
1. Pemeriksaan prenatal
    Rutin mengunjungi doktor atau bidan selama kehamilan sangat penting. Ini akan memungkinkan untuk memantau perkembangan bayi, mengetahui masalah ibu dan memberi rawatan yang di perlukan.

2. Nutrisi yang seimbang
    Makanan yang sihat adalah kunci dalam kehamilan. Wanita hamil perlu memenuhi keperluan nutrisi yang lebih tinggi, termasuk zat besi, kalsium ,protein dan lain-lain. Perlukan konsultasi yang betul dari seorang doktor pakar.  
 Prenatal Mama Wellness Set
 
3. Vitamin atau Suplement
    Doktor mungkin akan menyarankan suplement vitamin atau mineral tambahan seperti asid folik atau zat besi untuk memastikan kecukupan nutrisi yang di perlukan. 
Shaklee ada menyediakan Prenatal Mama Wellness Set khas untuk wanita yang mengandung. Set ini lengkap dengan vitamin dan mineral.

 Set Prenatal Mama Wellness  mengandungi :
                          Energizing Soy Protein
                          Vita Lize
                          Ostenutrix
                          B complex
Jika ibu ingin menambah supplement agar lebih sihat di cadangkan mengambil Omega Guard dan Vita C 

Inginkan dapatkan maklumat lanjut tentang produk Shaklee klik sini. Kak sedia membantu



4. Istirehat yang cukup
   Wanita hamil perlu tidur dan istirehat yang cukup. Tubuh mereka sedang bekerja untuk membantu pertumbuhan bayi, jadi tidur yang berkualiti sangat penting iaitu 8 jam sehari.

5. Hindari stress berlebihan
    Stress waktu kehamilan perlu di elakkan. Perlu mencari jalan untuk mengatasi stress seperti meditasi,yoga, atau aktiviti yang menyenangkan dapat membantu ibu yang sedang stress.

6. Perawatan Prenatal
    Permeriksaan doktor bagi memantau perkembangan bayi, serta persiapan untuk bersalin.

7. Perancangan persalinan
    Bincang dengan doktor tentang tarikh persalinan, tempat persalinan dan siapa yang patut hadir selama persalinan.

8. Pemantauan kesihatan sepanjang kehamilan
    Selama kehamilan wanita perlu memantau gejala yang tidak biasa di hadapi  seperti pendarahan, sakit perut yang berlanjutan atau apa-apa perubahan yang berlaku sepanjang kehamilan. Jika masalah ini berlaku bersegeralah jumpa doktor.

Setiap wanita hamil adalah individu yang berbeza, jadi amat penting berbincang dengan doktor atau bidan kerajaan untuk mendapatkan nasihat kesihatan yang spesefik dari seorang doktor yang pakar dalam bidang kehamilan .

Semoga ibu yang hamil mendapat panduan yang betul sepanjang kehamilan. Panduan selepas kehamilan akan di sambung nanti.

Selamat menjadi IBU dan anak yang sihat walafiat.








Comments

Popular posts from this blog

Sustained Realease Vita C Plus

 https://www.shaklee.com.my/products/promotion/00P523?sid=397280

OsteMatrix produk wajib wanita

Bulan ini shaklee menawarkan promosi beli 6 ostematrix  free 1. Memang mudah utk kongsi produk ini sbb semua wanita wajib mengambil kalsium utk  tulang dan gigi agar sentiasa sihat. Osteoporosis masih merupakan isu kesihatan utama masa kini meskipun pengambilan produk tenusu dn kalsium meningkat berbanding masa lampau. Di anggarkan 1 daripada 3 kaum wanita dn 1 daripada 12 kaum lelaki yg berumur 50 thn menghadapinya. ( tahun ini genap 50 thn umur saya.. ostematrix wajib bagi saya) Apa kah keistimewaan ostematrix shaklee? Ostematrix bukanlah semata-mata kalsium . ia mengandungi matrix pemakanan dengan gabungan khasiat " batu bata dn mortar" yg lengkap utk membina matrix tulang yg sihat dan kuat. Kalsium ------  sumber yg semulajadi yg paling pekat dn mudah diserap Magnesium --    mengabungkan kalsium ke dalam tulang dan menguatkan tulang Vitamin D -----  merangsang penyerapan kalsium Boron---------  dalam kuantiti yang diluluskan secara klinikal dpt membantu metabol

SHAKLEE PINDAH KE TEMPAT BARU

Alamat baru shaklee  Semua d jemput untuk datang ke pejabat shaklee.  Keahlian seumur hidup rm 65.  Jika berminat untuk menjadi ahli boleh menggunakan id 397280 .  Kami akan membimbing anda sehingga berjaya.  No untuk d hubungi 019-9304728 ( Master Hjh Rozyta Ismail)