Skip to main content

Vitamin E Untuk Kecantikan

Vitamin E sering dianggap bermanfaat untuk kesihatan kulit dan dihubungkan dengan kecantikan kerana sifat antioksidannya yang dapat membantu melindungi sel-sel kulit dari kerosakan akibat radikal bebas dan faktor persekitaran. Untuk mendapatkan menafaatnya korang perlu tahu bagaimana cara penggunaan Vitamin E.

5 manafaat Vitamin E untuk kecantikan termasuk:

1. Anti-Aging: 
Vitamin E dapat membantu mencegah atau memperlambatkan tanda-tanda penuaan kulit seperti garis halus, kekedutan, dan kehilangan elastik . Ini kerana  kemampuannya untuk melindungi kolagen, protin yang membantu menjaga kekuatan dan keanjalan kulit.


2.Penghidratan:
Vitamin E memiliki sifat pelembap yang dapat membantu menjaga kulit tetap terhidrasi. Ini khususnya bermanfaat bagi mereka yang mempunyai kulit yang kering dan kulit kombinasi'

3.Pemulihan Kulit:
Vitamin E dapat membantu dalam pemulihan kulit yang rosak  akibat  sinaran  matahari berlebihan, luka ringan, atau keradangan. Ini dapat membantu mengurangi kemerahan dan meredakan iritasi.

4.Mengurangi Bintik Hitam(hiperpigmentasi)
Beberapa orang percaya bahwa vitamin E dapat membantu memudarkan bintik hitam atau hiperpigmentasi pada kulit, meskipun bukti ilmiah tentang hal ini masih terbatas.


5.Melindungi dari Sinar UV:
Meskipun vitamin E sendiri tidak memberikan perlindungan UV yang cukup untuk penggunaan sendiri, ketika digunakan bersama dengan pelindung matahari (sunscreens), ia dapat memberikan perlindungan tambahan terhadap kerosakan akibat sinar matahari (sunscreens), ia dapat memberikan perlindungan tambahan terhadap kerosakan akibat sinar matahari.




Cara-cara untuk mendapatkan manafaat vitamin E untuk kecantikan kulit

1. Penggunaan Produk Perawatan Kulit yang Mengandung Vitamin E: Banyak produk perawatan kulit seperti krim, serum, dan minyak mengandung vitamin E. Shaklee mempunyai set kecantikan Youth yang dapat membantu kulit agar sentiasa sihat.
 Youth Radiance C+E adalah formula yang di patenkan 20% tulin Vita C dan Vita E.
2.Mengambil Makanan yang Kaya Vitamin E: 
Makanan seperti kacang-kacangan, biji-bijian, minyak sayuran, sayuran berdaun hijau, dan buah-buahan seperti alpukat dan kiwi mengandung vitamin E. Memasukkan makanan-makanan ini dalam diet dapat
membantu pengambilan Vitamin E secara semula jadi.

Supplement Vitamin E: 
Jika korang rasa vitamin E korang kurang. KAK Ita cadangkan anda untuk mengambil Vita E Complex Shaklee
Vita E complex

Keistimewaan Vita E Complex SHAKLEE

Dalam satu kapsul Vita E Complex mempunyai 400IU vitamin E dari sumber semula jadi minyak kacang soya yang lebih mudah diserap oleh tubuh badan.
65mcg selenium untuk melengkapi aktiviti vitamin E bagi memberi fungsi optimum. (Selenium adalah vitamin yang boleh membantu lelaki yang tidak subuh)
39.4mg Ekstrak Biji Anggur, mengandungi proantosianidin, sebatian yang mempunyai kandungan antioksida yang bagus.

Adakah Vitamin E selamat?
Di dalam buku "Prescription For Longevity" yang di tulis oleh Dr James Scala terdapat mengenai keselamatan Vitamin E secara terperinci. Secara global terdapat lebih 1000 laporan perubatan berkenaan dan keselamatan Vitamin E.Kajian bertahun-tahun oleh Universiti Harvard ke atas kedua-dua lelaki dan perempuan membuktikan Vitamin E mampu mengurangkan risiko penyakit jantung hampir 41% dan strok dengan 33%. 


JIka berminat untuk mendapatkan Vita E Complex Shaklee boleh klik sini


Salam Sayang dari Kak Ita

💕💘💖💕💓

Produk ini bukan bertujuan untuk membuat diagnosis,merawat,menyembuh dan mencegah sebarang penyakit

Comments

Popular posts from this blog

Sustained Realease Vita C Plus

 https://www.shaklee.com.my/products/promotion/00P523?sid=397280

OsteMatrix produk wajib wanita

Bulan ini shaklee menawarkan promosi beli 6 ostematrix  free 1. Memang mudah utk kongsi produk ini sbb semua wanita wajib mengambil kalsium utk  tulang dan gigi agar sentiasa sihat. Osteoporosis masih merupakan isu kesihatan utama masa kini meskipun pengambilan produk tenusu dn kalsium meningkat berbanding masa lampau. Di anggarkan 1 daripada 3 kaum wanita dn 1 daripada 12 kaum lelaki yg berumur 50 thn menghadapinya. ( tahun ini genap 50 thn umur saya.. ostematrix wajib bagi saya) Apa kah keistimewaan ostematrix shaklee? Ostematrix bukanlah semata-mata kalsium . ia mengandungi matrix pemakanan dengan gabungan khasiat " batu bata dn mortar" yg lengkap utk membina matrix tulang yg sihat dan kuat. Kalsium ------  sumber yg semulajadi yg paling pekat dn mudah diserap Magnesium --    mengabungkan kalsium ke dalam tulang dan menguatkan tulang Vitamin D -----  merangsang penyerapan kalsium Boron---------  dalam kuantiti yang diluluskan secara klinikal dpt membantu metabol

SHAKLEE PINDAH KE TEMPAT BARU

Alamat baru shaklee  Semua d jemput untuk datang ke pejabat shaklee.  Keahlian seumur hidup rm 65.  Jika berminat untuk menjadi ahli boleh menggunakan id 397280 .  Kami akan membimbing anda sehingga berjaya.  No untuk d hubungi 019-9304728 ( Master Hjh Rozyta Ismail)