Skip to main content

Kepentingan Vitamin C Shaklee

Vitamin C adalah vitamin penting yang larut air dan mempunyai pelbagai fungsi kepada tubuh, dengan fungsi utama sebagai antioksida yang baik. Ia juga memainkan peranan yang penting untuk menggalakkan kesihatan gigi, gusi, tulang dan secara umumnya, semua yang membentuk tubuh anda.

TAHUKAH ANDA?
Tubuh anda mampu melakukan pelbagai perkara, tetapi ia tidak dapat menghasilkan atau menyimpan vitamin C. Oleh itu, anda perlu sentiasa mengambil vitamin C untuk tubuh anda melalui pemakanan harian dan suplemen.

Sustained Release Vit C Plus

Vitamin C dianggap sebagai vitamin yang banyak manafaat dan sangat di perlukan oleh tubuh . 
8 Kepentingan Vitamin C 
1. Vitamin C mempunyai peranan yang penting dalam meningkatkan sistem ketahanan tubuh badan. Ini membantu tubuh melawan penyakit dengan menghasilkan sel darah putih dan antibodi. Kajian menunjukkan bahawa orang yang mengambil suplemen Vitamin C secara berkala mengalami tempoh selsema yang lebih pendek dengan simpton yang lebih ringan.

2.Vitamin C adalah antioksidan yang melindungi sel-sel tubuh dari kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas. Ini membantu melawan penuaan dan berbagai masalah kesihatan yang berhubung dengan stress.

3.Vitamin C diperlukan untuk pembentukan kolagen, protein yang penting untuk kulit, rambut, dan sistem saraf tubuh. Ini membantu menjaga kulit sentiasa sihat , mengurangkan garis-garis halus serta meningkatkan keanjalan dan kecerahan kulit.

4.Vitamin C meningkatkan penyerapan zat besi dari makanan dalam tubuh. Ini dapat membantu mencegah atau mengatasi anemia (kekurangan zat besi).

5.Beberapa penelitian telah menunjukkan bahawa pengambilan vitamin C yang cukup dapat mengurangi risiko penyakit jantung dengan meningkatkan kesihatan pembuluh darah dan mengurangi tekanan darah.

6.Vitamin C juga dapat memelihara kesihatan mata dengan melindungi terhadap kerosakan yang disebabkan oleh sinar ultraviolet dan mengurangi risiko penyakit mata.

7.Vitamin C membantu proses penyembuhan luka dengan merangsang penghasilan kolagen.

8.Vitamin C dapat mengurangi keradangan dalam tubuh. 
Sustained Release Vita C PLus

Keistimewaan Vitamin C Shaklee
Semula jadi
Mempunyai sistem perlepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurangkan pembaziran. Ini bersamaan dengan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.



Diperkayakan dengan 120mg Bioflavonoids Sitrus untuk meningkatkan keberkesanannya.


Produk semulajadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung.
Sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif atau gastrik.









Comments

Popular posts from this blog

Sustained Realease Vita C Plus

 https://www.shaklee.com.my/products/promotion/00P523?sid=397280

OsteMatrix produk wajib wanita

Bulan ini shaklee menawarkan promosi beli 6 ostematrix  free 1. Memang mudah utk kongsi produk ini sbb semua wanita wajib mengambil kalsium utk  tulang dan gigi agar sentiasa sihat. Osteoporosis masih merupakan isu kesihatan utama masa kini meskipun pengambilan produk tenusu dn kalsium meningkat berbanding masa lampau. Di anggarkan 1 daripada 3 kaum wanita dn 1 daripada 12 kaum lelaki yg berumur 50 thn menghadapinya. ( tahun ini genap 50 thn umur saya.. ostematrix wajib bagi saya) Apa kah keistimewaan ostematrix shaklee? Ostematrix bukanlah semata-mata kalsium . ia mengandungi matrix pemakanan dengan gabungan khasiat " batu bata dn mortar" yg lengkap utk membina matrix tulang yg sihat dan kuat. Kalsium ------  sumber yg semulajadi yg paling pekat dn mudah diserap Magnesium --    mengabungkan kalsium ke dalam tulang dan menguatkan tulang Vitamin D -----  merangsang penyerapan kalsium Boron---------  dalam kuantiti yang diluluskan secara klinikal dpt membantu metabol

SHAKLEE PINDAH KE TEMPAT BARU

Alamat baru shaklee  Semua d jemput untuk datang ke pejabat shaklee.  Keahlian seumur hidup rm 65.  Jika berminat untuk menjadi ahli boleh menggunakan id 397280 .  Kami akan membimbing anda sehingga berjaya.  No untuk d hubungi 019-9304728 ( Master Hjh Rozyta Ismail)